Уявіть: ви продаєте рекламу в розділі «Lifestyle», розраховуючи на жіночу аудиторію 25-35. А насправді туди заходять чоловіки 40+. Або навпаки — спортивний розділ читають не тільки фанати футболу, а й жінки, які цікавляться фітнесом. Скільки грошей рекламодавців «пролітає повз», коли вони не чітко «попадають» в потрібну аудиторію?
У діджитальному світі данi вирішують якщо не все, то дуже багато. І як показує практика топових гравців ринку, глибоке розуміння своєї аудиторії прямо впливає на бізнес-показники. А для медіа глибоке знання даних означає можливість не просто планувати контент, а й обґрунтовано підвищувати вартість розміщень, показуючи рекламодавцям реальну цінність своєї аудиторії.
Кейс, який змінив правила гри
Кейс Kasta: коли очікування не збігаються з реальністю
Перше знайомство Ukr.net з аналітичною платформою Nexinsight сталося через рекламну кампанію клієнта Kasta, яка «не спрацювала».
Ситуація була класичною: запустили рекламу, обрали майданчики, чекали результату. Але цифри розчарували. Тож виникає логічне питання: чому? Не той майданчик? Не той креатив?
Kasta звернулася до Nexinsight — української аналітичної платформи, яка використовує Big Data та дозволяє глибоко досліджувати ефективність рекламної кампанії та вивчати аудиторії кампанії або сайту. Здається складно, але кабінет платформи настільки простий, а дані наглядні, що в декілька кліків потрібна аналітика готова.
У випадку з Kasta Nexinsight провів вимірювання аудиторії рекламної кампанії Kasta на сайті Ukr.net та виявив ключову невідповідність: замість очікуваного 50/50, майданчик давав 70% чоловіків.
На базі отриманих даних Kasta швидко змінили стратегію:
- запустили таргетовану кампанію з жіночим контентом на наявну 30% жіночу аудиторію — і досягла 97% охоплення жінок;
- розширили комунікацію на чоловічу аудиторію, адаптувавши креативи, — що дало ріст залучення і CTR.
Цей кейс став для Ukr.net «тригером» до глибшого знайомства з платформою Nexinsight.
Чому Ukr.net зацікавився глибшим аналізом?
Ukr.net — портал з великою кількістю контентних блоків, які живуть різним життям. Як і більшість гравців ринку, команда користувалася класичними системами веб-аналітики — зокрема, Google Analytics. Але ці інструменти мають низку обмежень, коли йдеться про глибоке розуміння аудиторії та її характеристик.
Саме тому команда Ukr.net звернулася до Nexinsight. Платформа дозволяє легко проводити аналіз аудиторії в розрізі піддоменів, контентних блоків і тематичних напрямів — навіть у випадку складної структури порталу. Розділ «Спорт», «Політика» чи «Здоровʼя» — кожен можна дослідити окремо, побачити відмінності в аудиторії та зробити на цьому сильну комерційну ставку.
Для рекламодавців це економія коштів, ми можемо обґрунтовано пропонувати їм розміщення у тих розділах, де їхня цільова аудиторія дійсно є. У результаті ми підняли якість наших комерційних пропозицій, зробили їх більш адресними та зміцнили довіру рекламодавців до технології Nexinsight та Ukr.net. Для бізнесу це означає більш ефективну монетизацію, а для нас — впевненість, що ми розвиваємося у правильному напрямку/

Комерційний директор Ukr.net
Інсайти: що показав аналіз Ukr.net
Загальна аудиторія порталу
Вимірювання Nexinsight показали, що аудиторія Ukr.net — це переважно чоловіки 35+. Вони працюють, платоспроможні (доходи на рівні середній і вище). Майже 60% — активні онлайн-покупці. Кожен другий — водій або власник авто. Значна частина аудиторії — читачі новин про спорт, автомобілі або здоров’я.

Крім загального зрізу, клієнт отримав деталізовану аналітику по 15+ тематичних розділах порталу. Для кожного з них було сформовано окремий профіль аудиторії з урахуванням демографії, рівня доходу, інтересів, купівельної поведінки і використання месенджерів.
Розділ «Спорт»
- Чоловіки 35+, працюючі, з доходом вище середнього.
- Основний інтерес — спортивні новини, перегляд онлайн ТБ (у т.ч. спортивні трансляції Megogo).

Розділ «Lifestyle»
- Жінки 35+, працюючі, дохід середній або нижче.
- Активно цікавляться темами здоровʼя, моди, косметики.
- Часто в TikTok та Instagram.

З іншими результатами можете ознайомитись у відео:
Аналітика Nexinsight чітко показала, що аудиторія Ukr.net — не однорідна. Кожен контентний розділ має власну демографію, набір інтересів і цифрову поведінку. Для порталу глибше знання своєї аудиторії відкриває нові можливості — більш точно підбирати розділи сайту, персоналізувати комунікації, ефективніше планувати рекламні розміщення, створювати цільові спецпроекти та підвищувати ROI кожної вкладеної гривні.
Такий аналіз зазвичай ускладнює те, що йдеться не лише про піддомени чи очевидні розділи. Сайти з історією в роки можуть мати складну структуру, і нашим завданням було розробити інструмент, який навіть у таких випадках дає можливість виокремлювати потрібні контентні блоки для дослідження. Це важливо, коли таких розділів більше десяти, а аудиторних сегментів — понад 100.

CAO Nexinsight
Nexinsight: більше, ніж інструмент для медіа
Хоча в цьому кейсі фокус був саме на медіа, Nexinsight — це аналітична платформа, яку вже активно використовують e-comm компанії, digital-сервіси, агенції.
Платформа дозволяє глибоко аналізувати аудиторію, яка взаємодіє з вашим сайтом або рекламою, а також отримувати чітку картину ефективності різних каналів.
Серед основних можливостей:
- Аналіз ЦА з рекламних кампаній — хто бачив рекламу, який має дохід, інтереси, поведінку;
- Аналіз ЦА по джерелах трафіку — як відрізняється аудиторія з пошуку, прямого заходу, соцмереж чи платного трафіку;
- Аналіз по піддоменах та розділах сайту — аудиторні характеристики для окремих частин сайту;
- Аналіз у розрізі товарних або контентних сегментів — які товари цікавлять яку аудиторію (для e-commerce) або який контент залучає яку ЦА (для медіа).
А якщо інтегрувати піксель Nexinsight у рекламну кампанію, ви отримаєте детальну картину: на яких платформах, у яких додатках, через які мережі і з якою аудиторією працює ваша реклама.
Це дозволяє швидко скоригувати стратегію відповідно до реального портрета клієнта — і більше не діяти навмання.